måndag 29 april 2013

Elevens val - Textilsslöjd

Vi är två kompisar som ska skriva om Elevens val. På vår elevens val som är textilslöjd, så gör vi mallar på datorn och sen skriver ut det. Efter det så kalkerar vi av det på ett broderi tyg, sen broderade vi med vilka stygn vi ville. Han som tar hand om textilslöjdsgruppen heter Mattias och han är jättesnäll. För han låter vår fantasi flöda. Han är annars vår bildlärare, men han kan mycket om att sy. Vi ville ha textilslöjd för att vi ville lära oss mer om det.
Jag heter Leah och jag har broderat en häst.
Och jag heter Isa och har broderat ett hjärta med vingar och krona.
Vi har en bra och snäll grupp. Vi går i fyran, men det är femmor och sexor i gruppen också.

1 kommentar:

  1. Det låter jättekul, hoppas jag får se dem när de är klara. Jag håller med - Mattias är toppen!

    SvaraRadera